Dette gjorde meg flau

Det Nye har nok en gang kommet med den store Usminka-utgaven, noe som har blitt en tradisjon de siste årene. Hele utgaven er totalt usminka og uretusjert. Kult, ikke sant?

Dette fikk meg til å reflektere over egen sminkebruk. Jeg ser på ingen måte på meg selv som en jåledukke, men jeg må innrømme at jeg føler meg hakket freshere med litt ekstra farge på brynene og ørlite solpudder i kinnene. Det er ikke mye som skal til før jeg føler meg bra, men det er fortsatt noe.

Er det rart? Det politiske korrekte er å si at jeg ikke bryr meg om sminke i det hele tatt, og føler meg like bra uten som med. I dag skal man helst ikke bry seg om hva andre synes og tenker uansett. Faktum er at jeg blir i bedre humør av å føle meg bra, og det gjør jeg etter en pitteliten touch brynsblyanten min fra H&M og solpuddetret mitt fra Bareminerals. Og det viktigste er jo å føle seg bra, er det ikke?

Likevel må jeg innrømme at jeg ble en smule pinlig berørt på trening her om dagen. Etter en svett økt på tredemølla hadde jeg denne svetteflekken under haka … Lol! Jeg var kjapp med å hive en genser over slik at ingen så det. Noen ville sikkert ha gått over trynet med en våtserviett i forkant av økta (ja, jeg kom rett fra jobb, der sminker jeg meg som regel litt mer). Vel, jeg gjorde obviously ikke det.

Trener du med eller uten sminke? Jeg vil vite ditt syn på dette!

Smelt … Emma Ellingsen ser flawless ut på siste cover av Det Nye <3 Jeg er så stolt av å være en del av redaksjonen!

 

12 kommentarer
    1. Har alltid på pudder under trening, men det er fordi jeg tar det på før jeg drar på jobb. Gidder ikke å styre med å fjerne det før trening. Og ja, jeg føler meg litt freshere😊

    2. Tar alltid av sminke før trening akkurat av den grunn at da slipper jeg å tenke på om det renner sammen med svetten. 😀

    3. Tar ikkje på meg sminke for å gå på trening, men om eg kjem rett fra jobb fjerner eg ikkje sminka fordi eg skal trene 🙂 Så trener uten om morgen og med på kvele 😉

    4. Aldri tenkt over det. Har jo sminke om jeg trener etter jobb feks men tenker aldri over at jeg ser jævlig ut fordi sminken renner med svetten. Er jo trening, ikke galla. Trava mange ganger hjem med blodrødt svett ansikt og ett øyebryn da det ande forsvant med svetten på siste intervall.

      Man får bare gjøre det man er comfy med og la andre gjøre det de er comfy med og ikke ha så mye meninger om alt så går det nok fint 🙂
      Sminka eller ei, man er i det minste på trening:)

    5. Jeg må alltid fjerne sminken før jeg trener, vertfall om jeg skal ha ei skikkelig svetteøkt. Men det er fordi det ofte svir i ansiktet etter svettingen og med sminke på huden blir det verre.

    6. Jeg skjønner ikke hvorfor det er en sak i hele tatt!?! Folk må få gjøre hva de vil, uten at folk skal ha ei mening om det? For alt jeg vet dekker hun som sminker seg før trening over en usikkerhet rundt noe annet. For det jeg vet jobber noen i kosmetikkbutikk, for alt jeg vet sitter sminken til ei bedre enn den gjør hos andre. Jeg synes det er helt utrolig at et magasin som shape-up, spør om dette. Jeg trodde shape-up skulle heie jenter fram. Ikke skape debatt om hvordan type person du er som evt sminker deg før eller bruker sminke på trening. Det handler jo om å gjøre hva man vil. På samme måte som noen trener i joggebukse og noen trener i shorts? Litt dobbeltmoralsk synes jeg. «Heia jenter som trener – men bruker du sminke?? Når du svetter?? Blir det ikke ekkelt??»

      1. Jeg må innrømme at jeg alltid har på litt sminke før trening. Maskara og litt foundation.😅

        Tar til og med på meg sminke før jeg skal løpe hinderløp gjennom gjørme og vann. 🙈

    7. Absolutt helt uten! Går gjerne usminket på jobb de dagene jeg trener. MEN, som ansatt i en butikk med litt spesialkompetanse, merker jeg (dessverre?) at jeg tas mer seriøst av kundene når jeg sminker meg. Kanskje noe jeg innbiller meg, tenkte jeg, men en kollega har til og med spurt om jeg er SYK når jeg har kommet usminket. Merk at jeg bruker veeeldig lite sminke om jeg gjør det.

    8. Sminker meg kun om jeg skal noe spesielt (kun litt bryn og maskara på jobb), men aldri ellers. Før klarte jeg ikke å gå ut av døra uten sminke, men nå føler jeg meg faktisk mer fresh, sporty og naturlig uten, noe som føles helt fantastisk 😄 tror det gjelder å bryte noen barrierer i sitt eget sinn, og la det bli en vane – da blir det til slutt befriende

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg