7 kjappe med de nye Shape Up-ambassadørene

 

Det var ikke lett å lande på kun tre heldige Shape Up-ambassadører i et hav av inspirerende søknader. Herre min hatt så mange kule jenter det finnes der ute! Skulle ønske jeg kunne ta alle inn i varmen. Imidlertid landet jeg på disse tre jentene like før jul, og gjett om de ble glade! Dere kommer til å bli bedre kjent med dem i neste utgave av Shape Up, men enn så lenge har jeg stilt dem noen kjappe spørsmål her. Les og bli inspirert 😀

@marisolvanghole:
24 år
Jobber på barneskole

Hva trener du helst?
For en stund tilbake ble jeg med en venninne på Grenland Crossfit, etter denne økten har jeg blitt hekta. Jeg har alltid likt treningsformer som er korte med høy puls og melkesyre, derfor fikk jeg blod på tann da jeg ble introdusert til Crossfit.

Favorittøvelse:
Jeg har alltid vært veldig glad i knebøy, men etter jeg ble hekta på Crossfit så ble jeg introdusert for så mange nye øvelser, så i dag er det nok splittknebøy eller handstand push ups.

Hva spiser du helst til frokost?
Vanligvis er dette mitt favorittmåltid. Da jeg var student hadde jeg tid til å lage meg en digg smoothie bowl eller bake noe godt. Etter jeg begynte å jobbe på barneskole ser hverdagen min litt annerledes ut, og jeg må ha noe som går kjapt og som metter, så smoothie bowl har blitt byttet ut med kesam, cottage cheese og granola, still good!

Hvilken sang får deg til å gi jernet?
Det er trap music som gjelder på trening. Noen mener det blir for masete, mens jeg mener det er akkurat slik musikk jeg MÅ ha. Så når Unicorn Zombie Apocalypse – Borgore, Sikdope kommer på, da stenges verden ute.

Hvilken øvelse hater du?
Det er fort gjort å ”hate” øvelser man ikke mester og dette gjelder for meg også. I sommer fikk jeg en liten skade under en øvelse kalt squat clean, og etter dette har dette blitt en øvelse jeg alltid gruer meg til. Jeg har jobbet mye med å mestre denne øvelsen igjen, men det fysiske og psykiske jobber ikke sammen. Så her må jeg faktisk terpe på det mentale.

Hva spiser du når du skal kose deg?
GJÆRBAKST!!!<3 Jeg klarer som regel aldri å styre unna det… Skolebolle, solskinnsbolle, kringle, you name it!!

Hvem inspirerer deg til å trene?
I perioder der treningsmotivasjonen er på bunn, setter jeg ofte på CrossFit Games-dokumentarene. Det å se hvordan elite-deltakerne tenker, forbereder seg, trener og konkurrerer gjør at deres lidenskap og motivasjon smitter over på meg. Jeg har også fått deltatt på noen konkurranser i Crossfit, der jeg har teamet opp med min gode venninne og treningspartner, Oda. Hun inspirerer meg til å yte maksimalt og stadig pushe grensene mine, mye på grunn av det sterke konkurranseinstinktet begge har.

@ninabans:
32 år
Landslagsutøver i taekwondo og utviklingsleder ved Wang Ung

Hva trener du helst?
Kampsport og HIIT trening

Favorittøvelse:
Burpees!

Hva spiser du helst til frokost?
Knekkebrød med gulost og klementinbåter på. Nam!

Hvilken sang får deg til å gi jernet?
Pray for me med the Weeknd og Kenrick Lamar. En skikkelig power-sang!

Hvilken øvelse hater du?
Skulderpress …

Hva spiser du når du skal kose deg?
Hjemmelaget mørk kakao med marshmallows <3

Hvem inspirerer deg til å trene?
Jeg får inspirasjon fra ulike kilder. Det er alt fra forbilder som Marit Bjørgen til mosjonister på treningssenteret. Fellesnevneren er at personene brenner for å oppnå noe på ulike plan.

@telinemm
27 år
Medisinstudent og gruppeinstruktør

Hva trener du helst?
Styrketrening og dansing

Favorittøvelse:
Kettlebell-swing!

Hva spiser du helst til frokost?
Rundstykke med hjemmelaget syltetøy.

Hvilken sang får deg til å gi jernet?
Kvelertak – Kvelertak og Swedish House Mafia – Greyhound.

Hvilken øvelse hater du?
Benkpress!

Hva spiser du når du skal kose deg?
Panda-lakris, pizza og smågodt.

Hvem inspirerer deg til å trene?
Jeg har noen utrolig spreke venninner som inspirerer meg mye! Ellers digger jeg langrennsjentene. De faste gruppetime-deltakerne mine som gir jernet hver gang, gjør meg også veldig motivert.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg